Take your time, Enjoy and long for the Future - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu Take your time, Enjoy and long for the Future - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu

Take your time, Enjoy and long for the Future

Door: Ayumi Kuramae

Blijf op de hoogte en volg Larissa Ayumi

30 Juli 2013 | Nederland, Wageningen

"Time is precious, so waste it wisely"

Nederlands:
Het is een drukke zomer"vakantie". Ik heb een weekend surfen achter de rug en ik ben helemaal verliefd op het sport en daardoor heb ik snel een surf vakantie gepland voor aan het eind van mijn stage voordat ik weer naar Nederland vertrek. Het leek me leuk om zo mijn stage in het Caribisch gebied af te sluiten.
Afgelopen weken ben ik ook druk geweest met het afspreken met vrienden die ik voor een lange tijd niet zal zien. Zo heb ik ook veel tijd doorgebracht met mijn ouders en mijn vriend. Het komt sneller dichterbij dan je denkt.

Tussen alle afspraken door, rijlessen, duiklessen en werken heb ik samen met mijn ouders een vlucht kunnen boeken naar St Maarten en van St. Maarten naar St. Eustatius. Ik vind het echt een geweldige ervaring dat ik de twee gevaarlijkste vliegvelden ter wereld, St. Maarten en Saba, in een keer mag meemaken.
Het vliegveld van St. Maarten is 2300 meter lang, wat relatief kort is. Daarom moeten vliegtuigen extreem laag aanvliegen en maar enkele tientallen meters boven de strandgangers die zich op het strand bevinden vlakbij het vliegveld. Hierdoor staat het vliegveld bekend als een van de gevaarlijkste ter wereld. Voor de lezers die graag een filmpje willen zien: http://www.youtube.com/watch?v=SCIJ0F62og4

Het vliegveld van Saba is daarentegen de kortste commerciële landingsbaan met een lengte van 400meter. Hierdoor kunnen alleen propeller vliegtuigen landen. Wat het gevaarlijk maakt is dat de ene kan van de landingsbaan een klif bevindt en aan de andere een wand van rotsen waar de piloten langs moeten manoeuvreren.
Natuurlijk als souvenir, koop ik zeker weten het t-shirt met "I survived the Saba landing". Hierbij een filmpje hoe het eruit ziet: http://www.youtube.com/watch?v=J0NgNWZ4M20

Over 1,5 week begint mijn avontuur in Texel. Daar krijg ik van IMARES een training waar ik met alle apparatuur leer om te gaan. Zoals GPS apparaten, het inlezen van het project, omgaan met GoPro Hero Black camera's etc. Op Texel verblijf ik bij De Potvis, een campus van IMARES/NIOZ waar stagiaires en studenten kunnen verblijven. Ik heb een eigen appartement gekregen met een eigen keuken, douche en toilet. Wat ECHT niet verkeer is. Ik ben zeer benieuwd hoe het gaat verlopen.

Maar momenteel is het tijd om door te brengen met iedereen, koffer inpakken en genieten van de tijd die ik nog kan doorbrengen met iedereen voordat ik naar de Cariben vertrek.

Portugues:
É um verão muito ocupado, nem da para falar de "férias". Passei um fim de semana fazendo surf com as minhas amigas e eu estou totalmente apaixonada pelo esporte e por isso eu rapidamente planejei uma férias de surf no final do meu estágio, antes de voltar para a Holanda.
Também fui encontrar com os meus amigos que eu não vou ver por 3 meses. Eu também passei muito tempo com os meus pais e meu namorado. O tempo passa e a viajem está mais perto do que você pode imaginar.

Entre todos os compromissos, aulas de carro, aulas de mergulho e o meu trabalho, eu reservei o meu voo juntos com os meus pais para Martinica e de Martinica para Statia. Eu acho que é uma grande oportunidade que eu posso passar nos dois aeroportos mais perigosos do mundo, Martinica e Saba.
O aeroporto de Martinica é 2.300 metros de comprimento, o que é relativamente muito curto. Portanto aviões voam muito baixo e apenas algumas metros acima do pessoal que estão na praia, perto do aeroporto. E por isso que esse aeroporto é conhecido como um dos aeroportos mais perigosos do mundo. Para os leitores que querem ver um vídeo para ter uma ideia: http://www.youtube.com/watch?v=SCIJ0F62og4

O aeroporto de Saba com uma pista curta de 400 metros e junto com o da Martinica também um dos aeroportos mais perigosos. O que o torna perigoso nossa ilha é que um lado e um muro de pedras e o outro um penhasco. E claro, de lembrança eu vou com certeza comprar uma camiseta escrito "Eu sobrevivi à desembarque de Saba." Aqui está um vídeo: http://www.youtube.com/watch?v=J0NgNWZ4M20

Daqui uma semana e meia, começa a minha aventura em Texel. Uma ilha no norte da Holanda. Aonde que eu vou receber um treinamento do IMARES onde eu aprendo como usar os equipamentos. Tais qual: GPS, a leitura do projeto, como usar as câmeras GoPro Hero Black etc Em Texel eu ficar no campus de IMARES / NIOZ onde estagiários e estudantes podem ficar. Eu tenho um apartamento com sua própria cozinha, chuveiro e toilet. O que realmente e ideal. Estou muito curiosa para saber como esses dias vai ser.

Mas agora é hora de passar o tempo com todo mundo aqui, fazer a mala, preparar as minhas coisas e aproveitar do tempo que eu tenho ate eu partir para o Caribe.

  • 30 Juli 2013 - 18:52

    Mayury:

    Hoi Ayumi, wat spannend vliegen!! Fala para o piloto frear bem!! rsrsrs
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Ayumi

Dag allemaal, Dit is een dagboek wat ik bij zal houden tijdens mijn gehele stage naar de Cariben! Voor de geïnteresseerden is er dan zo nu en dan wat te lezen over mijn voorbereidingen, mijn avonturen en de nieuwe leerzame momenten die ik mee zal maken tijdens mijn stage op Texel, St Maarten, Statia en Saba. Português: Para todos da minha família do Brazil, aqui vai dar para vocês ler (ou curtir) o que eu vou estar fazendo no meu estagio em Saba/Martinique e Statia. Porque eu sei que a maioria da minha família estão muito curiosos. Mais tomara que eu posse te contar isso quando eu for te visitar ai no Brazil.

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 21764

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 08 Juni 2015

Study Abroad

20 Augustus 2013 - 01 December 2013

Mijn stagedagboek!

Landen bezocht: