The beginning of the journey - Reisverslag uit Texel, Nederland van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu The beginning of the journey - Reisverslag uit Texel, Nederland van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu

The beginning of the journey

Door: Ayumi Kuramae

Blijf op de hoogte en volg Larissa Ayumi

12 Augustus 2013 | Nederland, Texel

Nederlands:
Het is zo snel gegaan, na een hele fijne vakantie is mijn stage vandaag begonnen. Vandaag nam ik vroeg de trein naar Den Helder, waar ik een kennismakingsdag zou hebben met mijn stagebieder bij IMARES.
Eenmaal aangekomen in Den Helder, heb ik nog boodschappen gedaan en heb ik de bus genomen naar de haven. Daar stapte ik uit en, natuurlijk (hoe kan het ook anders), ben ik de verkeerde kant op gelopen. Gelukkig kon ik snel een telefoon nummer vinden waarmee ik IMARES kon bereiken en de weg naar het gebouw uitgelegd kreeg.
Mijn kennismakingsdag bestond uit het kennismaken met de mensen die vandaag aanwezig waren op IMARES, het doornemen van het project, een oud project doorlezen en de planning bekijken. Al gauw was het middagpauze en liep een van de medewerkers door de gang, zeggend: "koffie, koffie, koffie, koffie", het klonk als een zombie die koffie nodig had om weer te leven te komen. Maar een kopje koffie lustte ik ook wel omdat de hele middag nou dingen lezen is ook zo hersendodend. Hierna kon ik weer tegenaan!
Voor ik het wist was het al 17:00 en was het tijd om naar Texel te gaan, waar mijn appartement is.
Samen met mijn stagebieder gingen wij met de veerboot naar Texel en heb ik kennis gemaakt met twee ander studenten die ik tegenkwam in de gezamenlijke keuken van de campus, De Potvis.
Mijn appartement is echt geweldig en ik heb zoveel ruimte, dat ik bijna overal iets heb neergezet zodat het niet zo "leeg" lijkt. (Foto's van het appartement zijn te vinden onder dit bericht) Ik heb een prachtig uitzicht over de weilanden en de veerhaven.

Na een heerlijke maaltijd, taco's, is het even tijd voor mezelf. Morgen weer vroeg op, want ik moet weer in het "werk-ritme" komen.


Portuguese:
O tempo passou tão rápido depois de um grande período de férias, que hoje é o dia que o meu estágio começou. Hoje eu peguei o trem bem cedo para Den Helder, oande eu ia encontrar com a minha professora do estágio do IMARES, aonde que eu teria uma introdução com todos os colegas dela.
Chegando em Den Helder, eu fiz umas compras para a janta e depois peguei o ônibus para o porto, aonde que era o predio do IMARES. Chegando no porto, é claro (como poderia ser nao assim), eu andei para o lado errado. Por sorte consegui encontrar rapidamente um número de telefone que eu poderia ligar do IMARES e ter o caminho certo explicado para o predio.
O meu dia era em familiarizar-se com as pessoas que estavam presentes hoje no IMARES, ler o projeto e um projeto antigo e vendo o plano do meu estagio. Logo era hora do lanche e um dos funcionários entrou pelo corredor, dizendo: "Café, café, café, café", que soou como um zumbi que precisava de um cafe para viver novamente. Mais um cafezinho, parecia muito bem nesta hora e eu tive um copo e fui de volta a trabalhar.
Antes de eu saber, já era 17:00h e que era hora de ir para o meu apartamento em Texel.
Junto com o meu provedor de estágio, pegamos o ferry para Texel e eu encontrei na cozinha compartilhada dois outros estudantes do campus, chamado De Potvis.
Meu apartamento é muito grande e eu tenho tanto espaço que eu coloquei em quase cada canto alguma coisa para nao parecer muito "vazio". (Fotos de apartamento pode ser encontrado abaixo deste post) Eu tenho uma bela vista sobre os prados e do porto de ferry.
Após uma deliciosa refeição, tacos, é apenas tempo para mim. Levantar cedo amanhã, porque eu tenho que voltar para o "work-ritmo".

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Ayumi

Dag allemaal, Dit is een dagboek wat ik bij zal houden tijdens mijn gehele stage naar de Cariben! Voor de geïnteresseerden is er dan zo nu en dan wat te lezen over mijn voorbereidingen, mijn avonturen en de nieuwe leerzame momenten die ik mee zal maken tijdens mijn stage op Texel, St Maarten, Statia en Saba. Português: Para todos da minha família do Brazil, aqui vai dar para vocês ler (ou curtir) o que eu vou estar fazendo no meu estagio em Saba/Martinique e Statia. Porque eu sei que a maioria da minha família estão muito curiosos. Mais tomara que eu posse te contar isso quando eu for te visitar ai no Brazil.

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 21764

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 08 Juni 2015

Study Abroad

20 Augustus 2013 - 01 December 2013

Mijn stagedagboek!

Landen bezocht: