Time is ticking! - Reisverslag uit Windward Side, Bonaire van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu Time is ticking! - Reisverslag uit Windward Side, Bonaire van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu

Time is ticking!

Door: Ayumi Kuramae

Blijf op de hoogte en volg Larissa Ayumi

15 November 2013 | Bonaire, Windward Side

Het is al een hele lange tijd geleden dat ik wat geschreven hebt. Wat een schande! Maar dat betekent wel dat ik ontzettend druk ben geweest!

Om kort samen te vatten hoe de aflopen tijd is geweest:
Na mijn reis naar Sint Marten ben ik door gegaan met het project en die hebben wij prachtig afgesloten met wel +/-300 drops met de camera. Met ups en downs, maar wij hebben pratige beelden aan overgehouden. Nu is het tijd om de beelden te analyzeren en zodra dat klaar is, beginnen wij met het schrijven van het project.

Sea&Learn is al een paar weken afgelopen, maar die hebben ze prachtig en gezellig afgesloten bij Queens Garden en ze hebben mijn presentatie laten zien. Waarbij ik van alle experts en hun uitjes alles bij elkaar heb gezet met mooie foto's. Ook bedank ik Martin de Graaf voor het introduceren van mij tijdens zijn presentatie en de mogelijkheden die hij mij aangeboden had tijdens de Conch Survey.

Het duiken gaat erg goed en ik mag mezelf ontzettend gelukkig prijzen met het feit dat ik met mijn (bijna) Advanced Open Water wel een grot duik heb gedaan! Weer iets om af te strepen op mijn lijstje! Ik heb al mijn duiken getelt en tot nu toe heb ik over de #30 duiken hier gemaakt en dit weekend staan duik #35 en #36 voor de deur. Hierbij bedank ik SeaSaba em Saba Divers voor alle duiken en de gezelligheid op de boot. Dat er altijd gelachen mag worden!

De tijd is erg snel voorbij gevlogen en nog maar een week te gaan en dan verlaat ik Saba. Het wordt steeds moeilijker om het einde voor ogen te zien, aangezien mijn 3 buren iedere dag zeggen: we zien je iedere dag ZO moe terug komen maar oh zo blij naar werk lopen! Mocht je een keer dorst hebben, wees dan niet bang om aan te kloppen voor een blikje cola!
De kinderen hechten zich ook steeds meer aan mij en op staart word ik wel eens aangevallen door spontane knuffels. Of met de vraag: "teacher, when do we have snorkel club from you again?" "Are you leaving that soon? But we didn't even got the time to have fun with you!". Mijn laatste les heb ik met hin afgesloten met veel lachen en zwemmen. We hebben wel "Piraten" gespeeld, belly drums gedaan en "row row row the boat...."

Gisteren is de pers van DCNA (Dutch Caribbean Nature Alliance) op het eiland geweest. Waarbij ik samen met Kapitein Laszlo, Park Ranger Jelle hun met de boot Lady Rebecca rondom het hele eiland heb geleid.

Maar om het verdriet een beetje weg te nemen, heb ik vandaag Koning Willem Alexander en Koningin Maxima van heel dichtbij mogen zien! Een toppunt van zo'n klein eiland is dat het veel meer te bieden heeft dan je denkt. Om mijn verdriet nog meer weg te nemen, verheug ik mezelf op dat ik over een week wel op de British Virgin Islands zit, Tortola. Waar ik mijn prachtige stage zal afsluiten met ontzettend mooie herinneringen en van de leuke mensen die ik hier ontmoet heb.

Nog een week te gaan en dan horen jullie snel weer wat van mij!

  • 15 November 2013 - 10:58

    Dientje:

    HOI Ayumi,,hier weer eens een berichtje van mij ,ik vond het ook al lang duren dat je weer iets schreef,,ik dacht,, er zal toch ook niet een tsunami, geweest zijn ,,?maar gelukkig je bent er weer ,,en wat leuk dat onze koning je achterna gereisd is he'',hij heeft zeker ook je verslagen gelezen ,en nieuwsgierig geworden ,jammer dat het er weer bijna op zit he' maar je heb dit toch maar mogen meemaken,,en weer thuis met de feestdagen is ook leuk ,,toch ,,nu geniet nog maar even en dan tot gauw,,xxx Dientje en Adriaan

  • 15 November 2013 - 21:53

    Meta & Fred Lelie:

    Hallo Ayumi,
    Ja, ik dacht al dat je het druk zou hebben, en dat het nu al bijna voorbij is dat zal je inderdaad verdrietig maken dat kunnen wij ons heel goed voorstellen.
    Wij hebben ook aan je gedacht nu onze koning en koningin daar zijn en vooral goed op de uitzendingen gelet of wij je zagen,misschien op een krantenfoto?die zal ik bewaren.
    Wat heerlijk dat je ook nog even bij kunt komen op de vrigin Island.
    Wij zullen de laatste berichten moeten missen want wij gaan de 2oe op vakantie,maar die horen wij dan wel als je weer in het koude kikkerlandje bent.
    Nou meid geniet nog verder,liefs,Fred en Meta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Ayumi

Dag allemaal, Dit is een dagboek wat ik bij zal houden tijdens mijn gehele stage naar de Cariben! Voor de geïnteresseerden is er dan zo nu en dan wat te lezen over mijn voorbereidingen, mijn avonturen en de nieuwe leerzame momenten die ik mee zal maken tijdens mijn stage op Texel, St Maarten, Statia en Saba. Português: Para todos da minha família do Brazil, aqui vai dar para vocês ler (ou curtir) o que eu vou estar fazendo no meu estagio em Saba/Martinique e Statia. Porque eu sei que a maioria da minha família estão muito curiosos. Mais tomara que eu posse te contar isso quando eu for te visitar ai no Brazil.

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 21764

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 08 Juni 2015

Study Abroad

20 Augustus 2013 - 01 December 2013

Mijn stagedagboek!

Landen bezocht: