Ready, set, GO! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu Ready, set, GO! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu

Ready, set, GO!

Door: Ayumi Kuramae

Blijf op de hoogte en volg Larissa Ayumi

19 Augustus 2013 | Nederland, Schiphol

"Change requires taking a leap of faith"

Nederlands:
(Ready): Het is een drukke week geweest op Texel en Den Helder. Maar gelukkig is de week niet alleen "werken" geweest, maar ook leuke dingen doen. Zoals naar Ecomare en in het IMARES-gebouw rondrennen om de camera te testen. Van inpak lijstjes maken tot het testen van apparatuur. Maar het resultaat mag er zeker zijn, want ik ben samen met een klasgenootje, helemaal voorbereid om naar de Nederlandse Antillen te gaan. Een reis van 3 maanden, 6995 kilometer van Nederland, helemaal alleen voor een Master Science stage. Als tweedejaars-rookie van het HBO ben ik erg blij dat ik zo een stage mag doen, als oriënterende stage nog wel!

(Set): Afgelopen weekend heb ik mijn koffer ingepakt en alvast alles klaargelegd. Twee flesjes zonnebrand crème mee (factor 50), een liter, als je het doet, doe het dan meteen goed! We willen namelijk niet dat ik de eerste dag als een kreeft rondloop en daarna als een Japa-neger uit zie. Bikini's hier, bikini's daar. Shorts, shorts, shorts, slippers, slippers, sokken, topje, topje, topje, rashguard, etc etc. Puur "vakantie"-kleding. Maar goed, het mag wel een stage zijn, maar waarom zou je ook niet als een vakantie zien, toch?! ;)

(GO!): Maar morgen is het zover. Om 4:30 in de ochtend sta ik op om een grote stap in mijn leven te nemen. Ik vertrek naar Saba. Ik moet erop vertrouwen dat het allemaal goed gaat komen en dat ik het in mijn eentje ga redden. Waar ik totaal niet bang voor ben, want ik vind het juist LEUK om alleen de wereld te verkennen en het is de zoveelste keer dat ik het vliegtuig instap en de zoveelste keer dat ik lang in het vliegtuig zit. Maar het geeft wel een kick! Vooral om te bedenken dat ik een van de gevaarlijkste vliegvelden mee mag maken.
Maar natuurlijk ga ik alle vrienden en vriendinnen missen, mijn vriend en mijn familie. Ik ben blij dat ze mij bij alles hebben gesteund en bij mijn keuze die ik heb gemaakt. Ik ga het beste ervan maken, ik ga alles uit die stage halen en elke kans die ik krijg, grijp ik met beide handen.

WE GAAN MET DIE BANAAN! "Trust your pilot, respect your monkey" - Rob Dyrdek.


  • 19 Augustus 2013 - 17:51

    Mayury:

    Hoi Ayumi,

    Spannend hoor!

    Aproveite bastante essa oportunidade e um excelente estágio para você! Boa viagem!!

    Success mee!!

    Gr.,

    Mayury

  • 19 Augustus 2013 - 20:58

    Larissa Ayumi Kuramae Izioka:

    Oie tia, muito obrigada! Vem passear um dia na MINHA ilha, tabom? :P

  • 19 Augustus 2013 - 21:07

    Mayury:

    Hoi Ayumi,

    Pode deixar.;))

    Boa sorte! Vou te acompanhar no seu blog, tá! Vê se posta bastante foto's de lá.

    gr.,

    Tia Mayury


  • 19 Augustus 2013 - 22:25

    Jorien:

    Ayumi, maak er maar een leerzame en super leuke stagetijd van! Je moet ons natuurlijk wel goed op de hoogte houden via je blog en Whatsapp, hoor. Als je dan na je stage nog vis kan zien, gaan we weer een keertje sushi eten om al je ervaringen te horen :)
    Veel plezierrrr!

  • 21 Augustus 2013 - 18:43

    Larissa Ayumi Kuramae Izioka:

    Dankjewel jorien! Ik spreek jullie sws nog wel een keer! maar voor mij is imessage toch makkelijker dan Whatsapp

  • 22 Augustus 2013 - 16:51

    Meta & Fred Lelie:

    Hallo Ayumi,

    Nou meid dit is wel een avontuur hoor, maar je hebt er erg veel zin in zo te lezen en in ieder geval doorlopend
    mooi weer,als het hier koud gaat worden.Je zal heus ook wel leuke mensen ontmoeten en het scheelt dat je gewoon nederlands kan praten.
    Wij hopen dat het je goed bevalt en dat je ook nog momenten mag hebben van een vakantiegevoel,dus genieten en heel veel succes.Ik hou je verslagen in de gaten.
    groetjes, Tante Meta en Oom Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Ayumi

Dag allemaal, Dit is een dagboek wat ik bij zal houden tijdens mijn gehele stage naar de Cariben! Voor de geïnteresseerden is er dan zo nu en dan wat te lezen over mijn voorbereidingen, mijn avonturen en de nieuwe leerzame momenten die ik mee zal maken tijdens mijn stage op Texel, St Maarten, Statia en Saba. Português: Para todos da minha família do Brazil, aqui vai dar para vocês ler (ou curtir) o que eu vou estar fazendo no meu estagio em Saba/Martinique e Statia. Porque eu sei que a maioria da minha família estão muito curiosos. Mais tomara que eu posse te contar isso quando eu for te visitar ai no Brazil.

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 21745

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 08 Juni 2015

Study Abroad

20 Augustus 2013 - 01 December 2013

Mijn stagedagboek!

Landen bezocht: