First week - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu

First week

Door: Ayumi kuramae

Blijf op de hoogte en volg Larissa Ayumi

26 Augustus 2013 | Bonaire, Sint-Eustatius

Het is al een week geleden dat ik vertrokken ben naar mijn stageplek. Ik moet eigenlijk zeggen: mijn inwerkplek.

Maar laat ik beginnen met mijn aankomst en zo werkend naar het heden.
Dinsdag was ik om 11:20 gearriveerd op St. Maarten, wat een landing! Tussen de wolken door zie je een baai en naarmate je wat lager komt te vliegen zie je opeens de landingsbaan. Waar toeristen vanuit een pointview staan te kijken en te fotograferen hoe dichtbij de vliegtuigen aan komen vliegen over het strand. Mijn volgende vlucht was om 17:45 dus ik had nog even de tijd. Ik ben samen met mijn ouders naar hun hotel geweest en daar heb ik mezelf een beetje opgefrist en gelunch. Daarna was het tijd om het kleine vliegtuigje van Winair in te stappen en een vlucht van 18min te maken naar het volgende eiland, St. Eustatius.
Eenmaal daar aangekomen heb ik kennis gemaakt met iedereen van SECAR (St. Eustatius Centre of Archeological Research) en een bedje uitgezocht. Snel wat avondeten naar binnen gewerkt en mijn bedje ingedoken.

Next morning, "Hello Wedsnesday". Op woensdag werd ik om 9u opgehaald met de truck. Waarbij we lekker achterin mochten zitten en mij dit deed denken aan Brazilië. We reden richting het kantoortje en onderweg begroette iedereen elkaar. Daar heb ik met de begeleider van stage de dingen doorgenomen van wat we de komende dagen zouden gaan doen en natuurlijk kennis met hem gemaakt. Al gauw was ik na wat boodschappen, terug naar SECAR gebracht en had ik de middag vrij.

Donderdag en vrijdag: om 5:50am ging de wekker. Met deze hitte, van 31 graden, wil iedereen zo vroeg mogelijk beginnen met werken omdat het dan nog uit te houden is. Om 6:50am werd ik opgehaald en daar zat ik weer, achterop de truck. Om 8:00am zijn we de boot op gegaan en vaarden we richting een plek waar nog foto's van de zeebodem gemaakt moesten worden. Om 13:00 waren we terug en liepen we de berg op richting het huis. WARM! Zo heb ik wat afkoeling gezocht, samen met de rest van mijn huisgenoten, bij een hottub. Wat eigenlijk een ice tub was.
Omdat mijn ouders op St. Maarten verbleven en ik vrij had in het weekend, ben ik terug gevlogen naar St Maarten en heb ik het weekend met hun besteed.

Het weekend: Het weekend bestond uit een wetsuit uitzoeken en genieten van het strand. Verder werd er gewinkeld naar een GoPro camera en een iPhone5. Maar het leukst komt nog: FLYBOARDEN! Wat een sensatie, wat een adrenaline kick! Wie had er verwacht dat je met jets onder je voeten zou kunnen zweven boven water! Net als Iron Man.

Nu ben ik weer terug bij SECAR en morgen sluit ik aan bij een ander project, Conch-project noem ik het. Hierbij gaan ze met een sleepcamera onder water kijken naar schelpen.

See you next time and enjoy the pictures!

  • 27 Augustus 2013 - 09:06

    Dientje:

    Hoi,Ayumi,,ik vind het heel leuk om je verslag te volgen,,en je avondturen mee te beleven,het is net een spannend boek,,en dan zijn we toch een beetje bij je ,,,heeeeele dikke XXX van ons

  • 27 Augustus 2013 - 17:59

    Mayury:

    Hoi Ayumi,
    Ik hoef niet te vragen of je er al aangewend bent.
    Wat leuke foto’s!!! Ik vind de leukste die je in de water staat en de andere die je, Kenzo en een hondje in de boot staan.
    Ik ben benieuwd naar de camera opname in de zee. ..
    Veel succes met je stage en plezier met de rest!

    Nem preciso perguntar se você já se adaptou.
    Que fotos legais! As mais legais são aquelas em que você está dentro da água e aquela em que você, o Kenzo e um cachorrinho estão numa canoa.
    Estou curiosa com as gravações da câmera dentro do mar...
    Boa sorte com seu estágio e divirta-se com o resto!
    Tia Mayury

  • 28 Augustus 2013 - 22:15

    Saskia:

    Hoi Ayumi,

    Wat ziet het er cool uit. Enne...Doe mij ook zo'n GoPro camera ;-) Oja...en een iPhone 5.
    Fijn dat je rustig kon inwerken met nog een relaxed weekend.
    Heel veel succes met deze stage en ik ga je verhalen lezen.

    Liefs, Saskia

  • 30 Augustus 2013 - 15:59

    Meta Lelie:

    Hallo Ayumi,

    Nou ik denk dat je een hele fijne tijd gaat doormaken dus geniet er van het zijn nu al leuke foto's en ik blijf je verslagen volgen.
    Veel liefs een een dikke kus, Meta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Ayumi

Dag allemaal, Dit is een dagboek wat ik bij zal houden tijdens mijn gehele stage naar de Cariben! Voor de geïnteresseerden is er dan zo nu en dan wat te lezen over mijn voorbereidingen, mijn avonturen en de nieuwe leerzame momenten die ik mee zal maken tijdens mijn stage op Texel, St Maarten, Statia en Saba. Português: Para todos da minha família do Brazil, aqui vai dar para vocês ler (ou curtir) o que eu vou estar fazendo no meu estagio em Saba/Martinique e Statia. Porque eu sei que a maioria da minha família estão muito curiosos. Mais tomara que eu posse te contar isso quando eu for te visitar ai no Brazil.

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 21750

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 08 Juni 2015

Study Abroad

20 Augustus 2013 - 01 December 2013

Mijn stagedagboek!

Landen bezocht: