Werkervaring and more! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu Werkervaring and more! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu

Werkervaring and more!

Door: Ayumi Kuramae

Blijf op de hoogte en volg Larissa Ayumi

30 Augustus 2013 | Bonaire, Sint-Eustatius

We zijn nu al een paar dagen verder en ik heb weer heel wat meegemaakt.

Mijn werkdagen beginnen heel vroeg, namelijk om 6:50am en ik ben bijna iedere dag op het water tot een uur of 14:00. Niemand wil in de middag werken want het is echt veel te warm. Afgelopen week heb ik aan verschillende projecten meegedaan, onder andere aan de vis-suvey en een schelp-survey. Bij alle projecten worden videocamera's gebruikt waarbij ze voor een bepaalde tijd in het water worden gelaten en vervolgens weer naar boven worden gehaald en waarna hetzelfde wordt gedaan maar dan op een andere plaats. Het leuke van de hele dag op de boot is dat je schildpadden voorbij kunt zien zwemmen en heel veel vliegende vissen. Wat zijn die beesten toch leuk!

Ik heb de afgelopen dagen gesnorkeld en een hele grote barracuda gezien en kogelvis. Het is hier echt prachtig en vanuit het strand snorkel je zo het koraalrif in! Ook heb ik gisteren, donderdag, mijn eerste duik gedaan zonder instructeur en dat bij een wrak! Ze noemen dat plekje "Wreck City" omdat daar heel veel scheepswrakken liggen. Het was erg mooi om te zien hoe een scheepswrak kan dienen als een vestiging voor nieuwe koraalriffen en voor andere dieren. Daar ben ik een lionfish, pijlstaartroggen, kogelvissen, angel vissen gezien. Helaas was er geen tijd om aan te sluiten bij het project: "linofish-hunting" want ik zou graag achter een lionfish willen zwemmen met een speer :-)

Vanmiddag ga ik nog even snorkelen om mijn koraal-herkenning te verbeteren. Vanavond is er een groot BBQ feest op het strand omdat twee studenten die voor een lange tijd hier verbleven, terug naar huis gaan. Alle vrienden en vriendinnen zijn uitgenodigd en alle stagebegeleiders, locale duikinstructeurs en andere locals. Het wordt vast heel gezellig en heerlijk eten met zijn allen!

Morgen is het alweer tijd om naar Saba te gaan! Het wordt nog wel een verandering want dan ben ik helemaal op mezelf en heb ik geen mensen om mij heen in mijn eigen "huis". Maar gelukkig gaan 3 andere vrienden van Statia mee en we gaan een top weekend van maken op Saba. Op zaterdag (als we vroeg aankomen) gaan we naar het hoogste punt van "Nederland" klimmen en 's avonds gaan wij gezellig eten en een leuk feestje van maken met de Sabanen. Op zondag staat weer een duik gepland en ik erg nieuwsgierig en heb er HEEL VEEL zin in! Zo word mijn duik logboek lekker vol! ;)

En natuurlijk hierbij hele leuke foto's!

  • 30 Augustus 2013 - 17:25

    Marcos Nakashima:

    Hi, Ayumi!
    How's it going?

    The best traineeship ever!
    Pretty awesome!

    Tot ziens!


  • 30 Augustus 2013 - 17:36

    Larissa Ayumi Kuramae Izioka:

    Hi Marcos,

    How are you doing? How is your dutch and english?
    How did you read my column? with google translate?

    Yes, it is! I am having so much fun here.

    Tchau!

  • 31 Augustus 2013 - 00:49

    Eiko:

    Hi Ayumi,

    Que legal!!! Estamos muitos felizes por vc!
    Cuidado para nao se cansar de tanta festa:-)

    Beijos,

    Mama, Joop e Kenzo

  • 31 Augustus 2013 - 15:33

    Dientje:

    Hi Ayumi,,heel leuk om je te volgen ,en je schrijft het allemaal erg enthousiast,het lijkt wel of ik er zelf bij ben ,en je hebt het al erg druk zie ik ,,groetjes van ons xxx

  • 02 September 2013 - 23:11

    Meta & Fred Lelie:

    Hallo Ayumi,

    Het is wel enorm wat je allemaal ziet en doet,maar kijk je wel uit met de pijlstaartroggen, want die zijn volgens mij gevaarlijk toch ?

    Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag leuk hoor !

    groetjes, Meta en Fred

  • 03 September 2013 - 12:36

    Jenio:

    Oi Ayumi,
    Ce ta estudandado mesmo? parece q só diverte heim?Fico feliz q esteja fazendo o q gosta!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Ayumi

Dag allemaal, Dit is een dagboek wat ik bij zal houden tijdens mijn gehele stage naar de Cariben! Voor de geïnteresseerden is er dan zo nu en dan wat te lezen over mijn voorbereidingen, mijn avonturen en de nieuwe leerzame momenten die ik mee zal maken tijdens mijn stage op Texel, St Maarten, Statia en Saba. Português: Para todos da minha família do Brazil, aqui vai dar para vocês ler (ou curtir) o que eu vou estar fazendo no meu estagio em Saba/Martinique e Statia. Porque eu sei que a maioria da minha família estão muito curiosos. Mais tomara que eu posse te contar isso quando eu for te visitar ai no Brazil.

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 21764

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 08 Juni 2015

Study Abroad

20 Augustus 2013 - 01 December 2013

Mijn stagedagboek!

Landen bezocht: