Losse Heupen, Aardbeien en Dead Man's Chest. - Reisverslag uit Tortola, Britse maagdeneilanden van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu Losse Heupen, Aardbeien en Dead Man's Chest. - Reisverslag uit Tortola, Britse maagdeneilanden van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu

Losse Heupen, Aardbeien en Dead Man's Chest.

Door: Ayumi Kuramae

Blijf op de hoogte en volg Larissa Ayumi

25 November 2013 | Britse maagdeneilanden, Tortola

Vrijdag, 22 november, was mijn afscheids BBQ. Het was echt een geweldig afscheids feest, iedereen had een steentje bijgedragen. Zo had ik de marinade gemaakt en zorgde ik voor de toetjes.
Zo hebben de Party Captains, de geweldige en wel een held van Pouchie en de dansende Laszlo, Saba Mama gemaakt (fruit punch). Wat was dat lekker zeg! Iedereen kwam los en zo hebben wij met z'n allen de salsa, merengue, bachata, lambada gedanst en dansjes waarvan er geen benaming voor is en je daar ook geen benaming voor wil hebben. De Cubanen onder ons, wat konden die goed dansen zeg! Lossen heupen, benen en voeten!
Daarna zijn wij gezellig met z'n allen naar Sabaoke gegaan en hebben de mannen nog gezellig gezongen. Ten slotte zijn we naar Guido's gegaan en daar hebben wij weer nog even gek gedanst. Al gauw was het tijd om naar huis te gaan en alvast alles klaar zetten voor de volgende dag. Ik heb ontzettend veel naar mijn zin gehad en mijn wens voor die avond was zeker uitgekomen: dat iedereen zou lachen en plezier hebben.

Na een korte nacht, vertrok ik om 7u 's ochtends van huis. Of nou ja, The Cube/Boomhut. Met de laidback houding en manhana manhana reden wij naar het vliegveld. Ik genoot nog even van mijn uitzicht, van zo'n prachtig eiland en verheugde ik me op de volgende reis. Op het vliegveld, nou ja... vliegveld... het stelt echt niks voor het vliegveld van Saba. Mijn tassen werden niet eens gecontroleerd en een stap verder zat ik alweer bij de "gate", wat eigenlijk een paar bankjes bij elkaar is. In het vliegtuig zat ik wel alleen! Het was net een private-aiplane ride! Eenmaal toen we vertrokken ben ik van links naar rechts gegaan in het vliegtuig om foto's te maken.

Aangekomen in Sint Maarten, werd ik wel door een mevrouw naar de deur geleid. Want ja.. dat kan ik blijkbaar zelf niet doen.. Vervolgens ben ik met de taxi naar het hotel gegaan. Ik stond echt met een open mond te kijken waar ik terecht kwam als student. Ik kreeg een kamer aangewezen, wat eigenlijk een appartement is. Het had een keuken, slaapkamer met een kingsize bed en een badkamer met uitzicht over het zwembad. Het hotel had wel 6 zwembaden en 4 tennisbanen en dit allemaal aan het strand. In de vroege middag ben ik mijn laptop gaan ophalen en ben ik Phillipsburg ingegaan om nog te shoppen. In de avond heb ik bij de Burger King gegeten en heb ik nog even bij de Beach Bar genoten van avond met een banaan-aardbei smoothie.

Na een ontbijt met franse crepes met aardbeien (alweer, ja!) en slagroom, zit ik op het vliegveld te wachten tot mijn vliegtuig er is. Ik vlieg vloog om 11:30 (halfuur vertraging) met Liat naar Beef Island Tortola! Ik heb er ontzettend veel zin in en ik sta echt te springen om die eilanden te verkennen. Vooral nadat ik gisteren Pirates of the Caribbean heb gezien. Waarvan 1 deel "Dead Man's Chest" heet en ik van plan ben om een eilandje te verkennen die dezelfde naam heeft en prachtige verzonken schepen heeft waar je mag duiken!

Vandaag staat op de planning: Peter Island waarbij ik een wrakduik ga doen bij Rhone.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Ayumi

Dag allemaal, Dit is een dagboek wat ik bij zal houden tijdens mijn gehele stage naar de Cariben! Voor de geïnteresseerden is er dan zo nu en dan wat te lezen over mijn voorbereidingen, mijn avonturen en de nieuwe leerzame momenten die ik mee zal maken tijdens mijn stage op Texel, St Maarten, Statia en Saba. Português: Para todos da minha família do Brazil, aqui vai dar para vocês ler (ou curtir) o que eu vou estar fazendo no meu estagio em Saba/Martinique e Statia. Porque eu sei que a maioria da minha família estão muito curiosos. Mais tomara que eu posse te contar isso quando eu for te visitar ai no Brazil.

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 1134
Totaal aantal bezoekers 21747

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 08 Juni 2015

Study Abroad

20 Augustus 2013 - 01 December 2013

Mijn stagedagboek!

Landen bezocht: