Working like a boss - Reisverslag uit Oranjestad, Bonaire van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu Working like a boss - Reisverslag uit Oranjestad, Bonaire van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu

Working like a boss

Door: Ayumi Kuramae

Blijf op de hoogte en volg Larissa Ayumi

03 September 2013 | Bonaire, Oranjestad

De afgelopen dagen waren echt geweldig maar ook een beetje teleurstellend. Tijdens de afscheids BBQ-party 1.0 heb ik het ontzettend naar mijn zin gehad met iedereen die ik ontmoet heb op Statia, het was een groot feest. Maar het was natuurlijk ook een beetje teleurstellend omdat ik net aan al die mensen gewend was geraakt en ze alweer moest verlaten.

"But so the new adventure begins... and what an adventure!!"

Zaterdag vertrokken wij (Evelien, Melanie, Pardis, Marcus & ik) om 13:00 richting Saba... Caribische tijd. Dus om 15:00 vertrokken wij naar Saba. Maar gelukkig werden wij ondertussen vermaakt door de praatjes van de Nederlandse Mariniers die net aangekomen waren op St. Eustius/Statia waar zij in het weekend een opendag zouden hebben.
Op de boot richting Saba was het alweer tijd voor party 1.5. Er werd keihard house-muziek gedraaid en iedereen stond te dansen. Maar ik mocht de kapitein zijn van de boot Queen Beatrix en zo bracht ik de rest richting Saba. Wat was dat gaaf en radicaal! Af en toe een beetje tegen de golfen in, een beetje spannend maken is ook leuk. Eenmaal op Saba aangekomen, was het tijd om mijn, zoals ik het nu noem, "boomhutje" te vinden. Saba is een grote berg die merendeels alleen maar berg-op is en amper berg-af. De pickup had ontzettend veel moeite om omhoog te komen, maar het was gelukt! Het was uiteindelijk ook een grote zoektocht naar de sleutels en een halfuur later was het tijd om mijn hutje van binnen te bekijken. Ik heb alles wat ik nodig heb. Het is primitief maar ach, veel meer heb ik niet nodig en zo voelt het tenminste alsof ik ECHT op een eilandje woon!

In de avond was het tijd voor Party 2.0. Met de crew zijn we met de kapitein (ondertussen ons tourist guide geworden) een kroegentocht gaan houden, waar wij uiteindelijk beland zijn bij de Medical Students en hebben we daar BierPong gespeeld. Zo maak je nog eens nieuwe vrienden, met partycrashen.

De volgende dag heeft meneer Pouchi, oftewel ons tourist guide/kapitein, ons een eiland tour gegeven. Achterop in een mini pickup heeft die door Saba met een enorme snelheid door alle straatjes gereden en ons ieder hoekje van het eiland laten zien. Zo verbaast het me weer dat de Caribbean toch niet zo langzaam is ;-) Het eiland is echt prachtig en het is zeker een aanrader voor mensen die van de natuur houden. Het is een eiland met verschillende soorten begroeiing en het laat je terug denken aan de films Jurassic Park en King Kong.. Waar in de allereerste King Kong film Saba weergegeven wordt als het eiland waar King Kong woont.

Vandaag heb ik mijn eerste dag gehad op Saba Conservation Foundation en ik ben meteen helemaal geïntegreerd. Drie t-shirts in verschillende kleuren meegekregen en een cap. En natuurlijk iedereen in het kantoor leren kennen. Vandaag hebben wij alles klaargezet voor de opendag morgen, want de mariniers zijn nu hier op Saba! Morgen sta ik zelf bij de opendag en mag ik gaan vertellen waar ons project over gaat en waar Saba Conservation Foundation zich mee bezig houdt. Verder de komende twee weken zal ik helpen aan verschillende projecten: conch (schelp) survey, fisheries measurement, fishery interviewing, lobster larvea en mijn eigen project. Het wordt lekker druk maar ik ben helemaal tevreden!

See you next time!

  • 03 September 2013 - 07:55

    Eiko:

    Hi Ayumi,
    What a busy, intensive, wonderful job!!!
    Aproveite!!!
    Saudades,
    Mama

  • 03 September 2013 - 21:18

    Larissa Ayumi Kuramae Izioka:

    Oie Mama,

    Yes, it's wonderful and i am enjoying so much!

    xx

  • 03 September 2013 - 22:46

    Meta & Fred Lelie:

    Hallo Ayumi,

    Wat een leuke mensen ontmoet je allemaal en wat ben je aan het genieten, maar wordt er nog wel gewerkt ?
    dat lees ik dan wel weer in je volgende verslag.

    Veel succes,groetjes, Meta en Fred

  • 04 September 2013 - 08:41

    Dientje:

    Hoi Ayumi,,elke week kijk ik weer uit naar je verslag,,het lijkt wel een boek ,je geniet erg,,maar ik ook een beetje ,XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Ayumi

Dag allemaal, Dit is een dagboek wat ik bij zal houden tijdens mijn gehele stage naar de Cariben! Voor de geïnteresseerden is er dan zo nu en dan wat te lezen over mijn voorbereidingen, mijn avonturen en de nieuwe leerzame momenten die ik mee zal maken tijdens mijn stage op Texel, St Maarten, Statia en Saba. Português: Para todos da minha família do Brazil, aqui vai dar para vocês ler (ou curtir) o que eu vou estar fazendo no meu estagio em Saba/Martinique e Statia. Porque eu sei que a maioria da minha família estão muito curiosos. Mais tomara que eu posse te contar isso quando eu for te visitar ai no Brazil.

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 21764

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 08 Juni 2015

Study Abroad

20 Augustus 2013 - 01 December 2013

Mijn stagedagboek!

Landen bezocht: