Enjoying everyday at the Caribbean - Reisverslag uit Windward Side, Bonaire van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu Enjoying everyday at the Caribbean - Reisverslag uit Windward Side, Bonaire van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu

Enjoying everyday at the Caribbean

Door: Ayumi Kuramae

Blijf op de hoogte en volg Larissa Ayumi

05 September 2013 | Bonaire, Windward Side

De afgelopen dagen zij ontzettend "druk" geweest. En lezers, daarmee bedoel ik echt wel: werken, op z'n Caribbean! (Maar natuurlijk)

Maandag was mijn eerste dag op Saba Conservation Foundation (SCF) en op die dag hebben wij met alle mensen van SCF aandacht besteed aan wat er op de opendag van de mariniers zou komen te staan wat gerelateerd zou zijn SCF. Zo hebben wij aandacht besteed aan collages van de kinderen die mee hebben gedaan aan activiteiten van SCF. Dit waren onder andere het opruimen van de stranden, snorkelen en de dieren die op Saba leven bekijken.

Dinsdag was het de opendag van de mariniers en hebben wij met een tafeltje, in de hete zon, met erwtensoep de schoolkinderen uitgelegd waar SCF zich mee bezig houdt en konden ze zien met wat voor materiaal wij de kustwateren rondom Saba op kaart gaan brengen. Zo heb ik ze ook geleerd dat ze de lionfishes niet moeten aanraken wanneer ze die tegen komen en dat een kogelvis ook gevaarlijk kan zijn. Ze waren erg enthousiast en ik vond het erg leuk om dat te doen. Ik heb echt genoten van de erwtensoep, want ik miste wel wat Hollands, maar het was wel erg warm hoor! Toen mijn shift erop zat, ben ik het schip op geweest en de andere tentjes bezocht van de mariniers. Wat zijn die mannen toch behulpzaam en vertellen ze graag over hun werk! ;) Er werd genoeg met hun gepraat, gelachen en serieuze dingen besproken over wat de komende dagen zou gaan gebeuren. Verder heb ik nog een boottocht van ze meegemaakt en wat gaan die dingen van hun snel! Zo vlogen wij voor een paar seconden over de golven voor Saba, adrenaline ging als een gek door mij heen, het was net een achtbaan/rodeo.

Woensdag was het een zeer rustige dag en hebben we de mariniers naar Mount Scenery zien gaan. De hiking trail van Mount Scenery (90min oneway, hoogste punt van Koninkrijk der Nederlanden) begint vlak voor de Trail Shop waar ik iedere dag om 7:45 sta om opgehaald te worden. In de namiddag hebben de Korps Mariniers vrij gehad en zijn ze wezen duiken, wat vertellen die mensen toch graag over het duiken! Wat ik erg leuk vond, want zo heb ik weer nieuwe duikplekken gehoord die echte aanraders zijn, bijvoorbeeld Kenia. Na het duiken hebben de Mariniers een oefening gedaan met de brandweer, EHBO/ambulance team en de politie van Saba. Hierbij staken ze een paar dingen in brand zodat ze een scenario konden nabootsen. Zo werden een paar van de Mariniers beschilderd met "wonden" en moesten ze doen alsof ze erg gewond waren of in het water beland waren. Dit heb ik vanuit mijn kantoorruimte en ons balkon goed kunnen bekijken. Het zag er echt tof uit maar ook hilarisch. Het is leuk om te zien hoe een persoon zich helemaal in zijn rol kan inleven en helemaal 100% ervoor gaat.

Zo zat mijn dag erop. Er komen op dit moment allerlei stormen deze kant op! Dus ik houd me goed vast, want mijn boomhutje beeft met de donderslagen mee.

Oh! Wat ik nog wil vertellen is dat ik het verder echt naar mijn zin heb met de buurkinderen. Op de opendag is mijn buurmeisje naar me komen rennen en heeft ze me geknuffeld en aan haar lerares voorgesteld als: "Dit is mijn buurmeisje en zij is mijn beste vriendin". Na het werk staan de buurkinderen al voor mijn boomhutje op mij te wachten om te gaan spelen. Zodra mij deur opengaat, rennen ze naar binnen en spenderen ze de rest van de middag in mijn huis of hier rondom het huis. Van tikkertje spelen tot handjeklap.

Tot nu toe, geniet ik iedere dag 100% van mijn stage. De ervaring die ik hier opdoe, zal ik nooit meer vergeten!

  • 06 September 2013 - 15:21

    Jenio:

    Que estagio heim!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Ayumi

Dag allemaal, Dit is een dagboek wat ik bij zal houden tijdens mijn gehele stage naar de Cariben! Voor de geïnteresseerden is er dan zo nu en dan wat te lezen over mijn voorbereidingen, mijn avonturen en de nieuwe leerzame momenten die ik mee zal maken tijdens mijn stage op Texel, St Maarten, Statia en Saba. Português: Para todos da minha família do Brazil, aqui vai dar para vocês ler (ou curtir) o que eu vou estar fazendo no meu estagio em Saba/Martinique e Statia. Porque eu sei que a maioria da minha família estão muito curiosos. Mais tomara que eu posse te contar isso quando eu for te visitar ai no Brazil.

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 21764

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 08 Juni 2015

Study Abroad

20 Augustus 2013 - 01 December 2013

Mijn stagedagboek!

Landen bezocht: