"Hydro slave, Jellyfishes, Heineken, Apen" - Reisverslag uit Windward Side, Bonaire van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu "Hydro slave, Jellyfishes, Heineken, Apen" - Reisverslag uit Windward Side, Bonaire van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu

"Hydro slave, Jellyfishes, Heineken, Apen"

Door: Ayumi Kuramae

Blijf op de hoogte en volg Larissa Ayumi

27 September 2013 | Bonaire, Windward Side

Hydro Slave:
Afgelopen week was echt fantastisch, want we hebben in 3 dagen wel 103 drops kunnen maken met onze Hydro Slave! Het frame waarmee wij moeten werken en iedere keer moeten droppen is minstens 4kg. Sterke spieren krijgen wij er zeker wel van, maar de geautomatiseerde Hydro Slave (katrol op de boot) helpt ons hier erg goed bij! In totaal hebben we nu 4 dagen gedropt en we hebben zeker wel 3/4e van het eiland gehad! Dus we rekenen erop dat wij maximaal 4 tot 5 dagen nodig hebben om de rest af te maken en de videos die mislukt zijn, opnieuw te doen. Na de drops namen wij wat ontspanningstijd door te snorkelen of even een dutje te doen op de boot! Of kreeg de kapitein even de tijd om te eten en mocht ik de boot besturen.

Jellyfishes:
De jellyfishes, die zijn hier ALTIJD te vinden! De Amerikaanse Ribkwam (Mnemiopsis Leidyi) en de Oorkwal (Aurelia Aurita) komen het meest voor hier rondom het eiland. Waar kwallen te vinden zijn, vind je ook SCHILDPADDEN! Tot nu toe ben ik bijna iedere keer dat ik ging snorkelen/duiken wel een schildpad tegen gekomen. Wat zijn die beesten toch leuk!
Tijdens het technisch duiken om een nieuwe boei te plaatsen in het Marine Park, ben ik terecht gekomen in een zwerm van kwallen. Gelukkig hielp mijn regulator (mondstuk voor het duiken) hierbij en kon ik veilig mijn weg omhoog vinden. Natuurlijk werden wij verrast door een schildpad en dit gebeurde ook tijdens de Snorkel Club met de kids. Schijnbaar ben ik goed in het vinden van schildpadden..

Heineken:
Ik heb altijd gedacht dat in Nederland veel Heineken gedronken wordt. Maar sinds dat ik op Saba ben geloof ik dat ECHT NIET meer. Op zo een klein eiland, vind je volgens mij meer Heineken logo's dan het aantal mensen wat op het eiland wonen. Om mezelf aan te sluiten bij de liefde van Heineken, heb ik een t-shirt gekocht! Zie foto!

Apen:
Dit weekend staat een reisje voor de deur! Vandaag vertrek ik om 4u naar St Kitts en verblijf ik daar tot zondag. Dit wordt natuurlijk met "stijl" gedaan, want ik verblijf met mijn mede studenten in een 5 sterren Marriott hotel met een Ocean View kamer.
St. Kitts staat bekend om zijn apen die op het eiland rondlopen. Hopelijk kan ik nog een leuke foto van maken van de aapjes die er rond lopen!

Next time: The Band, Nevis, Beach Party, Hiking trails

  • 27 September 2013 - 23:55

    Meta & Fred Lelie:

    Hallo Ayuimi,

    Wat eng met al die kwallen,maar de schildpadden lijkt mij ook wel leuk.
    Op St.Kitts zijn wij ook eens geweest met een cruise en hebben daar erg leuk gewinkeld,maar misschien was dat een ander gedeelte.
    Wel leuk dat je dan weer een ander eiland gaat bezoeken.

    Je T-shirt is erg leuk daar zal je hier veel jaloerse blikken mee krijgen want het is hier dus nooit te koop.
    Toppie !
    Groetjes en een knuffel, Fred en Meta

  • 01 Oktober 2013 - 20:34

    Larissa Ayumi Kuramae Izioka:

    Hey tante Meta en oom Fred!

    Ik vind het echt heel leuk dat jullie mijn verslagen bij houden!
    En ja, vond ik ook erg eng! Maar gelukkig draag ik kleren die mij beschermen, dus dat scheelt wel hoor!
    Helaas heb ik geen tijd gehad om langs de winkeltjes te gaan, want we hebben voornamelijk op de zondag het eiland verkent en dan zijn de winkeltjes niet open. Vooral niet tijdens laagseizoen.

    Mijn T-shirt vind ik erg tof! Ze hebben wel meerdere, maar dit was toch wel de leukste!

    Groetjes,
    Ayumi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Ayumi

Dag allemaal, Dit is een dagboek wat ik bij zal houden tijdens mijn gehele stage naar de Cariben! Voor de geïnteresseerden is er dan zo nu en dan wat te lezen over mijn voorbereidingen, mijn avonturen en de nieuwe leerzame momenten die ik mee zal maken tijdens mijn stage op Texel, St Maarten, Statia en Saba. Português: Para todos da minha família do Brazil, aqui vai dar para vocês ler (ou curtir) o que eu vou estar fazendo no meu estagio em Saba/Martinique e Statia. Porque eu sei que a maioria da minha família estão muito curiosos. Mais tomara que eu posse te contar isso quando eu for te visitar ai no Brazil.

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 21764

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 08 Juni 2015

Study Abroad

20 Augustus 2013 - 01 December 2013

Mijn stagedagboek!

Landen bezocht: