Dare to believe, dream and live - Reisverslag uit Windward Side, Bonaire van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu Dare to believe, dream and live - Reisverslag uit Windward Side, Bonaire van Larissa Ayumi Kuramae Izioka - WaarBenJij.nu

Dare to believe, dream and live

Door: Ayumi Kuramae

Blijf op de hoogte en volg Larissa Ayumi

09 September 2013 | Bonaire, Windward Side

Vorige week heb ik mijn "werkweek" afgesloten met een groot feest van de Medical Students en heb super veel mensen ontmoet. Hierbij heb ik onder andere veel mensen ontmoet die graag met mij de Advanced Open Water course willen doen en mensen waarmee ik een vast groepje ga vormen om eens in de zoveel tijd te gaan duiken.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste twee duiken gehad op Saba. (Zie foto's) Saba is echt prachtig voor de duikers onder ons en zeker een aanrader. Voor deze vrijdag staat een nachtduik gepland en ik heb er helemaal zin in. Dit wordt de eerste keer dat ik in het donker duik. Naast de keren dat ik in Nederland gedoken heb, waar het meestal donker water te vinden is.
Verder heb ik tijdens mijn duik nieuwe handsignalen geleerd en heb ik onder water "gerend". Wat zag dat er grappig uit! Ook heb ik geleerd hoe ik luchtbel cirkels kan maken onder water! Ik ben net als een vis in het water..

Mijn stage word met de dag steeds spannender! Voor deze week werk ik maandag middag, woensdag en vrijdag aan mijn eigen project. De dinsdag en donderdag zal ik de kinderen van Saba begeleiden met snorkelen, zwemmen, kajakken en surf paddel (SUP). Ik heb er heel veel zin in en de kinderen ook!

Verder mag ik mezelf echt gelukkig prijzen, want ik mag DUIKEN voor Saba Conservation Foundation. Iets waar ik zo graag op hoopte en eerst uit mijn eigen project gehaald werd. Nu krijg ik op een andere manier toch de kans ervoor. In de Marine Park bevinden zich tal van boeien waarvan de touwen vervangen moeten worden. Dit zal ik doen samen met een collega van mij. Er zijn ongeveer 32 boeien, hoeveel we hiervan vervangen moeten worden krijgen we nog te horen.

Op zondag heb ik mijn eerste werkdag gehad gerelateerd aan mijn eigen project! We hebben 40 drops met de camera gedaan, poeh, wat was dit zwaar zeg! Maar een mooi uitzicht over het eiland en een snorkeltrip aan het eind, maakte alles weer goed! Met 40 drops hebben wij een kwart van het eiland al gehad. Dat ziet er goed uit voor de toekomst. Maar we moeten natuurlijk niet te vroeg juigen, want de Hurrican Season staat al voor de deur.

Ik help verder graag de andere Nederlandse studenten die naar Saba komen in Oktober. Zo heb ik nu vier studenten geholpen met tips en tricks om een verblijf te vinden op Saba.

Alles voelt heel goed en ik ben blij dat ik zoveel mogelijkheden krijg op Saba Conservation Foundation.


  • 09 September 2013 - 22:55

    Meta & Fred Lelie:

    Hallo Ayumi,

    Van Joop had ik ook al gehoord dat het zo mooi is onder water,dus ik begrijp dat je geniet en ik benieuwd hoe het in het donker is,want dan zie je waarschijnlijk andere kleuren ?
    Waarschijnlijk komt de koning en de koningin naar de eilanden wie weet zie je ze nog wel want jullie zijn natuurlijk wel goed bezig daar.

    Nou meid doe je best en geniet,groetjes uit een veel kouder amsterdam.
    Meta en Fred

  • 10 September 2013 - 01:06

    Larissa Ayumi Kuramae Izioka:

    Hey tante Meta en oom Fred!

    Ja, waarschijnlijk wel omdat je in het donker met licht schijnt. Dus dan zie je ook nog eens andere dieren die je overdag niet ziet! Heel spannend dus.

    Verder heb ik dat inderdaad gehoord en ze komen bij Saba Conservation Foundation, waar ik werk, bezoeken en waarschijnlijk begeleiden wij de Koning Willem Alexander voor een duik! ;-)

    Groetjes,
    Ayumi

  • 12 September 2013 - 04:37

    Eiko:

    Oi Ayumi,

    Que chique...visita do rei na ilha!
    Vc serah a anfitria do nosso rei e vai mergulhar com ele?
    Nao esqueca das fotos!
    Beijos e greetings from Brazil,
    Mama

  • 12 September 2013 - 23:02

    Meta & Fred Lelie:

    Hallo Ayumi,

    Nou dat zou toch geweldig zijn als de koning bij jullie komt, ik dacht het al want het is erg belangrijk wat jullie daar doen dus dat vinden zij erg goed.
    Wij zijn ook trots op je en vinden het fijn dat je zo geniet, doe wel voorzichtig hoor !

    groetjes, meta en Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Ayumi

Dag allemaal, Dit is een dagboek wat ik bij zal houden tijdens mijn gehele stage naar de Cariben! Voor de geïnteresseerden is er dan zo nu en dan wat te lezen over mijn voorbereidingen, mijn avonturen en de nieuwe leerzame momenten die ik mee zal maken tijdens mijn stage op Texel, St Maarten, Statia en Saba. Português: Para todos da minha família do Brazil, aqui vai dar para vocês ler (ou curtir) o que eu vou estar fazendo no meu estagio em Saba/Martinique e Statia. Porque eu sei que a maioria da minha família estão muito curiosos. Mais tomara que eu posse te contar isso quando eu for te visitar ai no Brazil.

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 21749

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 08 Juni 2015

Study Abroad

20 Augustus 2013 - 01 December 2013

Mijn stagedagboek!

Landen bezocht: